Jak AI może pomóc ci w codziennej pracy w HR Tech?
Gorąco polecamy artykuł naszej Wykładowczyni - Marta Pawlak-Dobrzanska (Great Digital), w którym możecie przeczytać:
⭐ jakie możliwości AI można wykorzystać w HR?
👁 na jakich obszarach HR wpływ AI będzie najbardziej widoczny?
💪 praktyczne wskazówki od Marty dotyczące wdrażania i wykorzystania AI w HR
Gorąco polecamy artykuł naszej Wykładowczyni - Marta Pawlak-Dobrzanska (Great Digital), w którym możecie przeczytać:
⭐ jakie możliwości AI można wykorzystać w HR?
👁 na jakich obszarach HR wpływ AI będzie najbardziej widoczny?
💪 praktyczne wskazówki od Marty dotyczące wdrażania i wykorzystania AI w HR
Oryginalny tekst został opublikowany na stronie Great Digital, przeczytaj cały artykuł TUTAJ.
AI wchodzi w bardzo wiele obszarów HR. Wpływ AI na HR widoczny jest nie tylko w analityce HR. Opierając się o silniejsze wykorzystanie danych AI zmienia wszystkie obszary HR m.in.: rekrutację, rozwój pracowników czy dbanie o employee experience. O jak dużej zmianie mówimy?
[Poniższy post przygotowałam dla szerszego grona czytelników zachęcona bardzo dobrym odbiorem webinaru „Wpływ AI na HR”, który prowadziłam na zaproszenie PSZK w tym tygodniu].
1. O jak dużej zmianie biznesowej mówimy?
Zmiany, które obecnie zachodzą dzięki AI to zmiany, które wpływają na biznes. To od HR zależy, czy będzie w tej zmianie biznesowej obecny. Spójrz na 3 liczby, które pokazują o jak dużej zmianie biznesowej, a nie HR—owej mówmy.
Obecnie 92% firm z listy Fortune 500 korzysta już z rozwiązań Open AI (wg danych Altman).
Na rynku AI widoczna jest dominacja Open AI w odniesieniu do dużych modeli językowych (LLM – Large Language Models), inni znaczący gracze to Google i Microsoft.
O 277 miliardów dolarów wzrosła wartość giełdowa Nvidia w 1 dzień.
Nvidia dostarcza technologie kluczowe dla rozwoju AI wykorzystywane przez OpenAI, Google, Microsoft i Meta, a także ośrodki badawcze i rozwojowe oraz startupy. Wycena Nvidia wyprzedziła Amazon i Alphabet i jest to obecnie 3 spółka za Microsoft i Apple na giełdzie amerykańskiej.
Z ChatGPT korzysta obecnie 100 mln użytkowników tygodniowo.
100 mln użytkowników miesięcznie Open AI udało się osiągnąć w 2 miesiące od uruchomienia ChatGPT. Jest to wynik szybszy niż osiągnięty przez jakąkolwiek inną aplikację na świecie). Dla porównania, Spotify potrzebował na to 5 lat, Facebook 4,5 roku, Instagram 2,5 roku a TikTok potrzebował 9 miesięcy.
2. Jakie możliwości związane z AI mogą być przydatne w HR?
AI to nowe możliwości związane z automatyzacją powtarzalnych czynności, które dzięki AI zajmują sekundy, a także szybszym przetwarzaniem wielu danych. Ciekawe możliwości pojawiają się też w związku z możliwością transformacji tekstu na video. Możemy na przykład przygotować odpowiedź na pytanie kandydata lub pracownika w formie filmiku z wypowiedzą szefa firmy lub pracownika HR.
Kolejna ciekawa opcja to bardzo duże możliwości personalizacji i przygotowywania indywidualnych rekomendacji. Dzięki temu każdy pracownik i kandydat mogą błyskawicznie otrzymać odpowiedź wpisującą się w ich potrzeby, m.in. odnośnie rozwoju w firmie.
Analiza sentymentu jest z kolei przydatna w analizie emocji wyrażonych w tekście. Możliwe zastosowanie dotyczy na przykład dokumentów czy kanałów firmowych, z których korzystają pracownicy.
I wreszcie bardzo duże możliwości w zakresie analizy danych. Tutaj jest możliwe przewidywanie trendów na podstawie dotychczasowych danych firmowych i rynkowych.
3. Na jakie obszary HR wpłynie AI?
AI będzie mieć wpływ na dosłownie każdy obszar w HR. Najciekawsze moim zdaniem zmiany dzieją się już w obszarze rekrutacji, rozwoju pracowników, analityki i badań HR. Bardzo dużo możliwości (i wymagań) pojawia się też w odniesieniu do rozwoju liderów HR.
Przeczytaj resztę artykuł na stronie Great Digital.